Mobil Uygulamalar

Mobil Uygulama & Arayüz Tasarımı

 

Akıllı telefonların hayatımıza girmesi ile büyük önem kazanan mobil uygulamalar ile büyük kitlelere ulaşabilir, uygulamalarınızı Google Play Store ve iTunes aracılığı ile müşterilerinize / okuyucularınıza sunabilirsiniz.

Günümüz teknolojisi ile şahsınıza ve kurumunuza özel mobil uygulamalar ile müşterilerinize veya okuyucularınıza rahatlıkla ulaşabilir, internet sitenizi mobil uygulamanız ile destekleyebilir veya tamamen yeni bir fikir ile mobil uygulamanızı hayata geçirebilirsiniz.

Mobil uygulama geliştirme adımları

Günlük hayatımızda çok kez kullandığımız mobil uygulamalar, hayatımızı bir çok yönden kolaylaştırıyor. Mobil uygulama geliştirme, planlı ve titizlikle yapılan bir çalışmadır. Mobil cihazlara indirilen mobil uygulamalar, kullanıcılara ulaşmadan önce bazı adımlardan geçilerek hazırlanmaktadır:

1. Uygulama geliştirme analizi
Uygulama geliştirme adımlarının ilki, her çalışmada olduğu gibi analizdir. İhtiyaçlar için alınan ön bilgi doğrultusunda uygulamanın tüm özelliklerinin en baştan belirlenir. Geliştirmenin belki de en önemli aşaması olan analiz ile uygulamanın tüm verileri ortaya çıkarılır.

2. Rakip incelemesi ve araştırma
Temel analizin ortaya çıkması sonrasında detaylı bir araştırma yapılması gerekir. Bu araştırma, kullanıcı deneyimi tasarımının (UX) ilk adımını oluşturur. Uygulamanın benzerlerinin incelenmesi, rakiplerin durumu, vb. analiz teknikleri kullanılarak uygulamanın analizi geliştirilip son haline getirilir. Bu aşamadan sonra uygulamanın kullanıcı ile etkileşiminin temeli olan UX tasarımına başlanır.

3. Kullanıcı deneyimi tasarımı (UX)
Uygulamayı kullanacak kişileri tanımlamak ve bu tanımlamalara göre kullanıcı deneyimi haritasını ve bilgi mimarisini hazırlamak öncelikli olarak gereklidir. Bütün bu çalışmalar, doğru modellemeyi ve arayüz tasarımını yapmaya yönelik temel adımlardır. Kullanıcıların alışkanlık, hareket ve geçmiş deneyimlerinin göz önüne alınması, uygulamanın çalışması sırasında oluşabilecek sorunların baştan engellenmesini sağlar.

4. Programlama
Mobil uygulamanın başarılı bir şekilde hayata geçirilebilmesi için doğru yapılmış tasarım kadar doğru bir şekilde programlanmış olması da gereklidir. Uygulamanın yayınlanacağı mobil platform (iOS, Android, Windows) ve de Mobil uygulama geliştirme yaklaşımına göre programlama çalışması değişiklik gösterir. Programlama altyapısı kararı verildikten sonra; hızlı çalışacak, hatadan ayıklanmış, olası en az kaynağı tüketecek uygulama kodlaması yapılır.

5. Test ve yayın
Mobil uygulamanın hazır hale gelmesinden sonra her türlü olası durum için test edilmelidir. Mobil uygulama geliştirme, mobil cihazların çeşitliliğinden ötürü, çok fazla ve planlı test yapılması gereken bir alandır. Tüm yapılan testlerin sonunda, hedef kitleye uygun ve sorunsuz çalışan bir mobil uygulamayı ilgili ortamda yayına almak, uzun ve yorucu geçen bir sürecin en son adımıdır.

 

Mobil Uygulama Geliştirme & Mobil Arayüz Tasarımı konusunda daha fazla bilgi almak, size özel olarak sunacağımız teklifleri dinlemek isterseniz lütfen bizimle iletişime geçiniz.

 

Merak Ettikleriniz

UX Design Nedir ?

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı bir arayüz tasarımı yapmaktan daha çok kullanıcının site üzerindeki etkileşiminin nasıl olacağıyla ilgilenmektedir. Bu etkileşimin nasıl olacağını tasarlayan kişiye de "Kullanıcı Deneyim Tasarımcısı (User Experience Designer)" denir.

UI Design Nedir ?

Kullanıcı arayüz tasarımına (User Interface Design) kısaca UI denmektedir. Herhangi bir programlama bilgisine sahip olmayan kullanıcıların da bilgisayar programları ve komutları içeren makineleri kullanabilmelerini mümkün kılmak için geliştirilen görsel, dokunsal veya işitsel kumanda ekran/araçlarının tümü.

Wireframe Nedir ?

Wireframe, tasarımın basitleştirilmiş halidir. Üç amacı vardır. Projenin temel öğelerinin (1) sayfa üzerinde nerede(2) ve nasıl(3) bir şekilde gösterileceğine karar verilir. Tel kafes çizimler çok basittir ve çoğu zaman çizmek için bir programa bile ihtiyaç duymadan sadece bir kalem kağıt kullanılarak kafes çizim gerçekleştirilebilir.

Prototip Nedir ?

Prototipler hem görsel hem de kullanıcı deneyimi açısından son ürüne çok yakın öğelerdir. Prototip vasıtasıyla kullanıcı deneyimi gösterilmeye çalışılır ve uygulama geliştirilmesi tamamlanmadan önce olası hatalar gözlemlenir.

Flowchart Nedir ?

Flowchart (Akış Şeması), mobil uygulamanın içindeki ekranlar arasındaki geçişleri, hangi ekrandan hangi ekrana geçileceğini ve uygulama içindeki diğer navigasyonel fikirlerin tasarım süreci başlamadan önce görsel olarak düzenlenmesidir. Kısaca bir içerik planlama şemasıdır ve tasarım süreci boyunca belgelenmiş olması önemlidir. Böylece, hangi ekranların tasarlanacağı sürecin başından itibaren belirlenmiş olur.

Unity 3D Nedir ?

Unity 3D, Unity Technologies şirketi tarafından geliştirilmiş ücretli bir oyun motorudur. İçerisinde programlama dilleri kullanılarak tanımlanan fonksiyonlar sayesinde 3 boyutlu manipülasyon ve simülasyon sağlanmaktadır. Unity 3D, 2 farklı betik dil yapısını (Java Script ve C#) desteklemektedir.


 

 

Destek Hattı 0 544 577 2020 İletişim